İzleyiciler

Hürriyet Gündem

21 Kasım 2013 Perşembe

Teşekkürler Elle!

Merhaba,
çoğunuzun bildiği gibi bu aralar Elle Style Awards için oylama yapılıyor. Elle dergisinin internet sayfasında ilgili kısma gidiyor, en iyi kadın/erkek oyuncu, en başarılı iş adamı/iş kadını vb. kategorilerde oy veriyorsunuz beğendiğiniz ve takdir ettiğiniz kişilere. Bu tür anketlerin, ciddiye alınarak yapılırsa sonuçları itibariyle kalıcı olacağını düşünüyorum, ayrıca sevdiğim ve taktir ettiğim bir kişi ödül alınca da mutlu oluyorum açıkçası.

Gelelim asıl konuya. Ben oyumu kullanmak için üyelik işlemlerimi yaparken "Cinsiyetiniz" seçeneğinin açılır  sekmesinde "Kız" ve "Erkek" seçenekleri vardı. Tahmin edeceğiniz gibi, ya da duyarlı olan arkadaşlarımın hemen fark edebileceği gibi, bu "Kız" meselesi beni rahatsız etti ve hemen derginin okur hizmetlerine bir e-posta attım. Duyduğum rahatsızlığı şöyle dile getirdim:

E-postada da belirttiğim gibi, kadın mı kız mı şeklindeki iğrenç tartışmadan bahsetmiyorum. Haydi o seksist söylemi de bir kenara bırakalım, temelde Türkçe'deki kullanım olarak baksanız bile bu ifadenin kullanımı yanlış. Erkek için de "oğlan kullanırsın derken, tabi ki gerçekten bunun kullanılmasının uygun olacağını kastetmediğim belli oluyordur. :)
Neyse, derginin İletişim Müdürü Elif Hanım tarafından bir cevap postası aldım:

ilgili kısmın düzeltildiğine dair. Hemen siteye girdim, baktım ve orada işte asıl olması gerekeni görünce nasıl mutlu oldum anlatamam.
Bu olayı anlatmamın sebebi elbette ki bir bilinç uyandırmak, kendi marifetimi göstermek değil... Üzerimize düşenleri, saygı çerçevesinde yaparsak, duyarlılığımızı gösterir, bakıp geçmezsek, aynı şekilde duyarlı olan birileri mutlaka vardır. Ha diyelim yok, o zaman şunu söyleme rahatlığına sahip oluruz: Ben üzerime düşeni yaptım. Ve yapmaya da devam edeceğim...

İyi günler herkese. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder